Change of plans!

Hoi allemaal,

Drie dagen voor vertrek en de laatste voorbereidingen zijn nog in volle gang! Van de week kwam ik erachter dat de grote koffer die ik zou meenemen totaal beschimmeld was, dus moest ik halsoverkop nog een nieuwe koffer gaan kopen! Had er een besteld op internet en vanavond gingen Melissa en ik eens kijken of alles er eigenlijk wel in zou passen. Volgens mij hebben we daarmee het record koffer inpakken verbroken, want in drie minuten zat álles wat ik had klaargelegd om mee te nemen ín de koffer en kon hij nog dicht ook!

Laughing
Nou, dat was weer een zorg minder.

Morgen moet ik om m’n tweede inenting tegen Hepatitis A en B. In totaal krijg ik drie prikken, de laatste krijg ik 6 maanden nadat ik terug thuis ben en dan ben ik voor 20 jaar beschermd. Daarna moet ik m’n visum ophalen bij de Ghana Embassy in Den Haag en als ik dat gedaan heb snel weer terug naar Leiden om m’n laatste tentamen van dit studiejaar te maken! Wordt een heftig dagje, maar wat zal ik blij zijn als ik m’n paspoort met het visum erin geplakt eindelijk in handen heb!

Verder werd ik vanmiddag gebeld door Travel Active met de mededeling dat ik op een ander project wordt geplaatst dan eerst de bedoeling was. Ik zou eerst geplaatst worden op een basisschool in Akroso, maar vanwege de zomervakantie die de kinderen hebben vanaf mijn derde week daar zou ik dan voor één week nog naar een ander project moeten gaan. Dit was niet zo handig. Nu word ik in een ander dorpje geplaatst, iets dichter bij een grote stad (mét internetcafés!) op een kindertehuisproject. Bij dat kindertehuis is een school, dus wat ik daar zal gaan doen is lesgeven en ondersteunen op de basisschool en ook de kinderen in het tehuis verzorgen! In mijn derde week hebben de kinderen alsnog zomervakantie, maar dan mag ik samen met de andere Nederlandse vrijwilligster op dat project een ‘summer school’ lesprogramma opzetten en invullen! Klinkt naar mijn idee echt geweldig! De kinderen die willen, kunnen dan in hun vakantie toch naar school om leuke dingen te doen en te leren. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het onderwijs in Ghana vormgegeven wordt en hoe een normale schooldag er daar uit ziet. Ik heb al gehoord dat de scholen in Ghana nooit op dezelfde tijd beginnen, dus dat wordt de Hollandse stiptheid verplicht even loslaten denk ik

Tongue Out

Eerst zou ik bij locals in een gastgezin verblijven, maar omdat ik nu een ander project ga doen, gaat dat niet meer door. Ik zal nu op het project zelf verblijven. Heel even lichtte daar mijn hoop op dat er daar iets wat op een douche lijkt aanwezig zou zijn. Jammer genoeg werd dat al snel de kop in gedrukt. Het is en blijft (waarschijnlijk) douchen door een emmer water over je hoofd te gieten.

Ik heb verder geen idee wat ik allemaal kan verwachten, dus verwachtingen heb ik dan ook maar zo min mogelijk. Ik ga het allemaal over me heen laten komen en heb ongelofelijk veel zin in dit leuke, leerzame en super spannende avontuur!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active