Handafdrukken vereeuwigd op de muur

De laatste week alweer! Maandag zijn we na het wassen van de kinderen, ons ontbijt en onze eigen douche begonnen aan het opleuken van de muur van het sanitairgebouwtje! Ik wilde alle handen van de kinderen met hun naam erbij op de muur zetten. Heel het kindertehuis is groen en de daken zijn blauw, dus ik had vorige week in Swedru al blauwe verf voor de handjes en zwarte verf voor de namen gekocht. Het leuke was dat de blauwe verf precies hetzelfde blauw als de daken was! Het merendeel van de kinderen moest naar school, dus we zijn begonnen met de kleinsten. John (de baas van het weeshuis) zelf heeft zijn hand boven in het midden van de muur gezet.

De kinderen vonden het reuze spannend toen we met verf en kwasten kwamen aanzetten en spontaan verstonden ze Engels en luisterden ze heel goed naar m'n instructies van dat ze in een rij moesten gaan staan en dat we één kindje tegelijk gingen doen. Typisch..... Volgens mij doen ze gewoon alsof ze ons niet verstaan maar begrijpen ze ons best wel.

's Middags hebben we de overige kinderen gedaan en het resultaat is echt geweldig! Ik ben stiekem best heel trots op onze muur!! De kinderen vinden het ook helemaal leuk, want ik zie ze steeds bij de muur staan en naar alle handen kijken en hun handen op de afdrukken zetten.

Ik ben blij dat ik op deze manier iets blijvends en leuks kan achterlaten bij deze lieve kinderen!!

Na het avondeten heb ik nog een hele tijd in de "keuken" bij de oudste meiden gezeten die toen aan het eten waren. Keuken staat tussen haakjes omdat de keuken hier een met riet overdakt plekje is waar ze koken in grote potten op een houtvuur. Niks gasbrander! Koken op houtvuur is iets wat we ons in Nederland niet meer kunnen voorstellen. Zelfs als ik ga kamperen, kook ik op een gasstelletje. Ze probeerden me een liedje in het Fante te leren, maar dat ging me niet al te goed af haha. Toen schakelden ze maar over op Engels en hebben we een hele tijd liedjes zitten zingen. De kinderen hier zijn zo muzikaal, ze klappen gelijk mee op de maat, al zijn ze nog zo klein!

Ze vroegen of ze foto's mochten kijken op m'n telefoon (want telefoons vinden ze hier ook super interessant!) en toen kwamen we filmpjes van m'n stageklasjes in Nederland tegen. Ze zaten met z'n twaalven naar dat kleine schermpje te kijken hoe ik een muziekles deed met groep 7 en later met de kleuters. Ze waren verwonderd over hoe de klas eruit zag en zeiden dat het 'beautiful' was. Ze vonden de liedjes die ik met de kleuters deed zó leuk, dat ik ze voor moest doen en ze allemaal mee gingen doen! Dat was echt genieten :)

Reacties

Reacties

Annelies

Zo te zien heb je al een hoop mooie ervaringen opgedaan! Geniet van je laatste weekje!! :)

Jeanine Goossens

Wat een leuk idee Samira,die handjes.
Je hebt op deze manier echt iets na gelaten van jezelf en voor de kinderen.
Mooi idee!

Melissa

Ik vind je muur echt super leuk! zo blijven de kindjes jou altijd herinneren :) x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active