Wli watervallen en tropisch regenwoud!

Zaterdag ben ik met Marina naar de Wli watervallen geweest. Deze waterval is de hoogste in Ghana en West-Afrika. Uiteraard gingen we met de trotro! Hoe dichter we bij de watervallen kwamen, hoe meer blanken we tegen kwamen. Het is voor ons gewoon raar om andere "obruni's" tegen te komen! De waterval bestaat uit een 'higher fall' en een 'lower fall'. Om bij de higher fall te komen, moest je 3 uur een berg oplopen en daar hadden we allebei niet echt zin in, dus wij kozen de lower fall. Een gids nam ons mee door het betoverende Agumatsa rainforest. Het was echt heel bijzonder om daar doorheen te lopen! We hebben cacao bonen en koffiebonen aan de bomen zien hangen. Ook wees de gids ons op een boom waar een parasiet omheen groeide! Ik wist niet eens dat bomen ook parasieten konden zijn. We hebben jammer genoeg geen apen gezien, maar we hebben ze wel gehoord! De gids zei al dat ze zich bijna nooit laten zien. Ze verstoppen zich omdat ze bang zijn van het geluid en de mensen.

Na 30/45 minuten lopen, kwamen we aan bij de waterval. Wauw! Het was echt prachtig om te zien. Bij de introductie was gezegd dat we in Ghana alleen mochten zwemmen in de zee, een waterval of in een zwembad, dus zwemmen gingen we zeker! Toen we daar aankwamen, was het helemaal niet druk. Met ons erbij waren er misschien 10 mensen, allemaal blank. Het was dus wel duidelijk dat de watervallen een echte toeristische attractie waren.

We zijn daar een aantal uren gebleven en hoe later het werd, hoe meer mensen er kwamen.Ik denk dat er toen wij weg gingen wel een stuk of 100 mensen bij de waterval waren. Ook heel veel locals die de waterval als ontmoetingsplaats gebruiken. Die wilden overigens constant met ons op de foto. Ze kwamen allemaal naar ons toe met de vraag of we met ze op de foto wilden. We voelden ons op den duur net zo'n attractie als de waterval

Tongue Out

We hadden tegen ons gids gezegd dat hij niet op ons hoefde te wachten, dus de terug weg liepen we alleen door het regenwoud. Onderweg kwamen we weer allerlei mensen tegen die onze 'friend' wilden zijn en zelfs vroegen of we met ze wilden trouwen!

Vanuit het dorp onderaan de berg van de waterval ging geen taxi meer terug naar Hohoe en een man bood aan om ons op de motor terug te brengen. Eerst was ik nogal huiverig, maar uiteindelijk besloten we het toch maar te doen. Het hoort bij ons avontuur! Het was echt geweldig. We scheurden op de motor naar beneden langs het regenwoud, alle mensen en huisjes. Onderweg zijn we nog een aantal keer gestopt om foto's te maken en ook omdat de ketting van de motor gemaakt moest worden.

Al met al was het echt een heerlijk en geweldig dagje!!

Laughing

Jeanine

Ben blij dat je zooo geniet! Pas wel goed op jezelf! :)

Melissa

Oooo sam dat klinkt echt prachtig die watervallen en het regenwoud! ik wou dat ik het ook kon zien :)

x