Weekendje Cape Coast!!

Vrijdag zijn we na het ontbijt en "douchen" naar Cape Coast vertrokken voor een weekendje ontspanning. In het tehuis heb ik namelijk nooit een seconde rust. De kinderen vanaf 7 gaan naar de basisschool en de rest (een stuk of 11 kids) blijven op het terrein. Ze roepen altijd en overal: 'MADAME! MADAME!' Zelfs als ik op de wc zit, trekken ze soms de deur open en schreeuwen 'MADAME!' Soms wordt het me wel even te veel maar als ik me dan even terug trek in m'n kamer komen ze gelijk allemaal aan het raam staan en roepen ze vrolijk verder. Het vreet energie en aan het einde van de dag ben ik compleet leeg. Vaak lig ik al om 20 uur in bed omdat ik zo moe ben. Maar ik sta ook om 6 uur op, dus mijn ritme is gewoon een paar uur verlegd. Maar kortom: even een weekendje weg en aan de kust in een hotel is een zeer welkome afleiding en oplaadmoment!

Na 2,5 uur in de trotro waren we al aangekomen in Cape Coast. Het hotel ligt echt op het strand en overal staan palmbomen. We hebben een kamer met z'n drieën en de wc en de douche (een echte douche! Die was zeer welkom na al die emmers water!) zijn gedeeld. Toen ik m'n rugzak uitpakte kwam ik erachter dat m'n hele bus mousse was leeggelopen in m'n toilettas... ik heb echt iets met toilettassen, op de allereerste dag in Accra liet ik 's nachts gelijk m'n complete toilettas met alle inhoud naar beneden gericht in de wc pot vallen! Hahah achteraf kan ik er wel om lachen, toen wat minder!

's Middags hebben we nog heerlijk een paar uurtjes van de middagzon meegepakt. Na het strand heb ik gedoucht onder de palmbomen en kokosnoten, wauw, echt bijzonder!

Als avondeten voor het eerst in twee weken westers eten gekregen: frietjes! Na het eten was er een feest in het hotel, want het dient tegelijkertijd als een soort club voor de lokale bevolking. In Ghana valt de stroom regelmatig een tijdje uit, zo ook vrijdagavond. Ineens ging de muziek en alle lichten uit! Ik vind het wel grappig ondertussen, het hoort bij het land en het maakt het ook allemaal net lekker anders dan in Nederland! De mensen hier raken ook helemaal niet in paniek als de stroom uitvalt. It's just the way it is en op het gemakje allemaal!

Reacties

Reacties

Jeanine

N douche, ja wat n luxe. Vanochtend stond ik er onder en moest aan je denken. Blij dat je er nu wel een hebt, zelfs onder palmbomen ... kan me voorstellen dat dat een bijzondere ervaring is! Het is een reis vol bijzondere ervaringen als ik het zo lees. Wat n leuke verhalen schrijf je. ???

Jeanine

Hartjes worden vraagtekens ... ?

Ronny

Lekker kitte strandje daar zeg ,dat lijkt mij ook wel wat om eens rond te neuzen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active