Back to Holland...

De laatste paar dagen zijn voorbij gevlogen! Alhoewel, eigenlijk zijn al de drie weken voorbij gevlogen. Het voelt aan de ene kant alsof ik er pas sinds gisteren ben, terwijl het aan de andere kant voelt alsof ik hier al maanden zit.

Donderdagmiddag zijn we naar Hans Cottage vlakbij Cape Coast gereden om krokodillen te zien en te aaien. Achterin de trotro reden twee geiten een stukje mee!! De krokodillen waren hartstikke gaaf, want ik had nog nooit een krokodil in het wild gezien, alleen achter glas in de dierentuin. Ik heb hem zelfs geaaid en ik was niet eens bang!! Echt heel cool om te doen.

Er zijn nog veel yoghurtijsjes doorheen gegaan de laatste dagen, want jeetje wat zijn die ijsjes hier lekker!! En ze kosten maar 1 cedi (25-30 eurocent), dus dan kun je er nogal wat eten :)

Vandaag, zaterdag 1 augustus, werd ik rond kwart voor elf opgehaald door mama Tina, dochter Francisca en chauffeur William. Toen ik de trotro aan zag komen rijden, moest ik wel even slikken. Ik zou nu echt naar huis gaan. De kinderen voelden al heel de ochtend de onrust aan en hingen steeds rond me en kwamen knuffelen. We gingen een Belgs meisje ophalen in het weeshuis van Tina en daarna reden we door naar het project waar ik oorspronkelijk naartoe zou gaan om een moeder en haar zoon op te halen. Deze kende ik van de introductiedagen in Accra, dus het was leuk om ze terug te zien en wat ervaringen uit te wisselen. Daarna reden we door naar Kotoka international airport waar we rond 16.30 uur aankwamen.

Op het vliegveld heb ik met veel knuffels afscheid genomen van Tina en Francisca. Wat ga ik die lieve Ghanezen missen! Bij het inchecken keek ik recht in de ogen van een blanke man, maar denk maar niet dat hij wat zei! Hij keek gelijk weg. Een Ghanees zou me vrolijk gegroet hebben. De vriendelijkheid, gastvrijheid, behulpzaamheid, saamhorigheid, alles voor elkaar over hebben en alles delen wat je hebt... dat typeert de Ghanese bevolking. Ik heb in mijn Ghana reisgids gelezen dat de bevolking een reis naar Ghana tot een hoogtepunt maakt, en na drie weken ondergedompeld te zijn in de Ghanese cultuur en het dagelijks leven van een weeshuis, kan ik dat volmondig beamen! De mensen hier zijn geweldig. I love Ghana and I love the Ghanians!!

Ik zit nu te wachten tot we mogen boarden. Om 22:10 Ghanese tijd (00:10 Nederlandse tijd) vertrek ik en om 7 uur morgenochtend land ik in Amsterdam. Dit is dan ook mijn laatste berichtje vanuit het mooie Afrika!

Tot snel allemaal! X

Reacties

Reacties

Jeanine

Blij dat je zooo genoten hebt :) Goede reis verder en tot morgen lieverd xxx

renate

Goede reis terug en we zijn benieuwd naar alle verhalen en belevenissen. Je kunt altijd nog eens terug gaan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active